lørdag den 15. februar 2014

Vegetarpizza

Mmmh pizza - bacon, pepperoni, skinke, oksekød, kylling! Nom nom nom! Men det kan åbenbart godt lade sig gøre at lave en fantastisk pizza uden kød! De fleste mænd ville nok gå i baglås, hvis de hørte ordet vegetarpizza, og min kæreste var heller ikke specielt begejstret, da jeg nævnte menuen den aften. Nu spørger han selv efter hvornår vi skal have vegetarpizza igen!

Det var min søster der introducerede mig for den, og selv jeg så skeptisk til og tænkte "skal vi slet ikke have kød på så?!" Men hold op hvor smager den dejligt!



Ingredienser:
Pizzadej
Pizzasauce
Squash
Aubergine
Rød peberfrugt
Revet ost

Fremgangsmåde:
Squash, aubergine og peberfrugt skæres i skiver og steges hurtigt på en pande til de bliver lidt bløde.
Pizzasaucen kommes på dejen og derefter alle grøntsager. Til sidst kommes revet ost på og derefter i ovnen til osten er gylden.

Hvis vi har gæster har jeg ofte lavet denne og en anden pizza med kød på (for mændenes skyld), men underligt nok er det altid denne pizza der bliver spist først!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar