fredag den 14. februar 2014

Indbagt laks med pesto og ost

"Spis fisk 2 gange om ugen!" Sådan siger eksperterne. Herhjemme er det dog ikke et problem, da vi elsker fisk og især laks! Jeg foretrækker dog frisk fisk, men da økonomien ikke altid er til det, køber vi nogle gange laksefileter på frost, og så laver jeg denne ret som smager himmelsk!



Ingredienser til 4 pers:
4 laksefileter uden skind
4 plader butterdej
Gørn pesto (jeg bruger basilikumspesto)
Revet ost

Fremgangsmåde:
Butterdejspladerne rulles ud så de passer til at kunne pakke et stykke laks ind. Laksen ligges på butterdejen og ovenpå kommes pesto (jeg bruger rigeligt da det giver en god smag i butterdejen) og derefter revet ost. Laksen pakkes ind i butterdejen og lægges i et ildfast fad og bages i ovnen ved 180 grader til butterdejen er sprød.
Når min kæreste skal bestemme får vi altid vilde ris og hollandaisesauce til, men hvis jeg ind imellem skal bestemme tilbehør, får vi nudler og grønt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar