onsdag den 12. februar 2014

Red velvet cupcakes med cream cheese frosting

En af mine gode veninder bagte på et tidspunkt disse cupcakes og jeg måtte bare eje opskriften! De er enormt lækre og dejligt svampede! Jeg har flere gange lavet dem sammen med mine mine små nevøer der elsker at bage kage med deres Bobber (moster=mig).


Ingredienser til 12 stk:

60 g stuetempereret usaltet smør
150 g sukker
1 æg
1 spsk usødet cacaopulver
2 spsk rød frugtfarve
1/2 tsk vaniljeekstrakt
120 ml kærnemælk
150 g mel
1/2 tsk natron
1 tsk hvid eddike

Fremgangsmåde:

Ovnen forvarmes til 170 grader. Smør og sukker piskes sammen. Tilsæt langsomt ægget under hurtig piskning og pisk indtil blandingen er ensartet.
I en seperat skål blandes cacao, rød frugtfarve og vanilje til en tyk, mørk pasta.
Tilsæt smørblandingen til den mørke pasta og pisk indtil blandingen er ensfarvet.
Pisk med lav hastighed og tilsat halvdelen af kærnemælken, pisk til massen er ensartet. Tilsat halvdelen af melet og pisk indtil massen er ensartet. Dette gentages indtil al kærnemælken og melet er tilsat. Pisk på høj hastighed indtil massen er glat og ensartet.
Pisk på lav hastighed og tilsat natron og eddike. Pisk på høj hastighed et par minutter.
Dejen kommes i forme, som fyldes 2/3 op og bages ved 170 grader i 20-25 min

Cream cheese frosting:
Ingredienser:

300 g flormelis
50 g stuetempereret usaltet smør
125 g cremet ost, kold (ikke fedtfattig)

Fremgangsmåde:

Bland flormelis og smør i en skål indtil ingredienserne er blandet godt. Tilsat osten på en gang og pisk indtil frostingen er ensartet. Pisk yderligere i 5 min og frostingen er klar til brug.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar