lørdag den 10. maj 2014

Hjemmebagte knækbrød

Efter den triste nyhed om at min bedstefar er kommet på intensiv afdeling har jeg forsøgt at få tankerne ledt hen på noget andet. Derfor har jeg brugt eftermiddagen på at bage knækbrød! 


Denne gang har jeg valgt at krydre dem med forskelligt krydderi på opfordring fra madørerne på facebook. Resultatet er blevet overraskende godt, synes jeg da selv. Min kæreste var ikke helt solgt, så jeg lavede en lille portion til ham uden noget på. Mænd, altså! Hmph*


Ingredienser til ca. 40 stk.

1 dl havregryn
1 dl sesam frø
1 dl hørfrø
1 dl solsikkekerner
1 dl græskarkerner
3½ dl speltmel
2 dl vand
1 dl olie
2 tsk salt
1 tsk sukker
1 tsk bagepulver

Fremgangsmåde
Havregryn, kerner, mel, salt, sukker og bagepulver blandes sammen i en skål. Vand og olie tilsættes og det røres sammen med en ske. Dejen rulles tyndt ud mellem to stykker bagepapir og udstikkes enten med et glas, eller skæres over med et pizzahjul. Ønskes der smag kan man drysse krydderi over dem inden de bages. Jeg brugte f.eks. barbecue, allround og hvidløgspulver. De bages i ovnen i ca. 15 min ved 180 grader varmluft.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar